Mobile menu

Collusion Allegations Against CE; Can HK Remove a CE Even If It Wants?; The Economist on China (02 Mar 2012)


First though, whether or not the ICAC investigates, there are ongoing public concerns about the possibility of collusion between politics and big business.Those fears came to the surface again after reports that Chief Executive Donald Tsang had travelled on yachts and private aircraft owned by tycoons, and that he had rented a luxurious Shenzhen apartment owned by Wong Cho-bau, a shareholder of the Digital Broadcasting Corporation Hong Kong Limited. One legislator, Paul Tse, is even proposing impeaching the Chief Executive, who went to Legco to answer questions from lawmakers this week.. That session ended with Civic Party Legislator Ronny Tong asking the CE to return on another day to answer questions from another 20 legislators who had not had the chance to speak. Paul Tse says he will press ahead with a motion for impeachment. But let’s get realistic. Even in a worse case scenario, how hard would it be to remove a Chief Executive?The Economist is a weekly international news and business publication that’s been published since 1843. As a weekly, it has to go beyond straight reporting into commentary and analysis.With a worldwide circulation of almost 1.5 million, it’s said to be read by more of the world's political and business leaders than any other magazine. In January it decided to create a new China section, reflecting China’s growing role on the world stage. .Earlier this week, The Pulse talked to Editor-in-Chief John Micklethwait about that, and about how a printed weekly is adapting to the world of new media.

The Pulse
Publish Date: 
Friday, March 2, 2012
Read more in library record
To access "Lingnan Access Only" Video programmes (e.g. Local TV Programmes on Demand) using thrid-party ISP, you need to use Lingnan University SSL VPN service. For more information on installation of the service, please visit Lingnan University VPN Connection